Suzuki V-Strom Dl650 İncelemesi Artıları ve Eksileriyle Vstrom

Kategori: Motosikletlerim | 3

Merhaba Arkadaşlar 2016 yaz ortasında  mt 07 yi sattım.

Üzerine Çok keyifle Sıfırdan Yarattığım şu aracı almıştım.Değişim Hikayesini Okumanızı Şiddetle Öneriyorum.

5.000TL Ye araba Aldım Citroen Zx 1.4i Audace

Motosiklet Al satçıdan Değil biniciden Alınır
Daha önceki motosiklet satın alma hikayelerim gibi Yine Eski bir müşterim Eski dediğim 6-7senedir tanıdığım cenk abi.
Daha Altımda cbf 150 varken dl650‘ni  satarsan  bana sat diyordum atakan düşünmüyorum ama satarsam ilk sana söyleyeceğim söz demişti.
Bu arada Motosiklet 60-70bin km civarındaydı o günlerde.Ve ilk gününden son gününe tüm kayıtları var suzuki bakımlı.

Arabamı satıyorum
Neyse gel zaman git zaman Satıyorum dedi.
Abi param yeterli değil.Niye önceden söylemedin dedim maddi olarak biraz ihtiyacı olmuş o yüzden biraz aciliyete binmiş.
Kısmet Abi satılırsa satılsın dedim.Arabamı satmayıda düşünüyordum ama motor satılırsada satılsın kafasındayım hani.Arabamı seviyorum çünkü.

Arabamı koydum ilana adam gelmek görmek istiyor elimde gitmiyor satmaya bugün gelme yarın gelme memlekete gidicem geç gelicem falan diyorum.Adam abi araban çok güzel sanada güveniyorum bekleyeceğim demez mi.

Laf ağızdan çıktı artık geldi baktı sevdi aldı gitti her şey bir anda oldu.

Cenk abiyi aradım
Abi Motor duruyor mu diye.” Çanakkaleden istanbula dönüş yolundayım birine motoru göstermek için geliyordum ki sen aradın.. ” dedi.
Cenk abi arabamı sattım.Müsaitim dedim.
Tamam oğlum 3 yıldır bu motoru bekliyorsun hak senin dedi.
Ertesi günü Motora bakmaya evine gittim;
Gördüğüm ilk anki resimleri; (Hayal ettiğim kadar temiz çıkmadı aslında ama sadece görünüşte öyle olduğunun farkındaydım.son 1 senedir pek kullanmamış.)

Atakan Demirtürk Suzuki v-strom Dl650 2008 Atakan Demirtürk Suzuki v-strom Dl650 2008

20 bintl ye almaya geliyormuş gelecek arkadaş. Bana ne yapıyorsun abicim dedim.Yan çantalarıda istemiyorum param yokki dedim.
Napacağım çantaları kıçıma mı takacağım onlarıda al dedi. 🙂

Oğlum Diskler ve bir çok aksamı yeni değişti 3bin tl lik bakım yapıldı dedi.Piyasada arttı sıfırı oldu 50bin tl.(2020 itibariyle 70 küsür bin)
Servis formlarını aldım sonra suzukiden gerçektende kuruşu kuruşuna harcamış o parayı.Diskleri Orjinaldan dahada kaliteli olan brembo marka italyan disklerle değiştirmiş.

Bu arada Motorda;
*Elcik koruma(acerbis marka)
*Karter Koruma yerli lazer kesim
*Scottoiler(Otomatik zincir yağlama)  Bu Zaten 250€
*Givi Maxia 55lt(300€)
*Givi e41 Yan çantalar(600€)
*Bir çok dl650 de olmayan givi orta sehpa(200€)

Ve motor Tamamen suzuki bakımlı.Kilometremizde 89binde

Ama ne hikmetse Türkiyede 100bin Üzerinde motosiklet görünmüyor.
Keşke Üreticiler bu konuya bi açıklama getirseler ya kardeşim biz bunu 50binde çöpe atın diye yapmadık gibisinden.

Bu konuyla ilgili yazım;
Yüksek Kilometrede Motosiklet Alma Korkusu Ve Motosiklet Seçimi

Motosikleti alır almaz iyi bir yıkama sonrası
Spy5000m alarm taktım Biraz sticker ekledim.İnceleme linki;
Spy 5000M Motosiklet Alarmı İncelemesi V-strom Dl650
Arka Çantaya ışık ekledim Arka Fren lambası ekledim..(Güncel çanta modelim)
Shad sh48 Topcase Aydınlatma ,Usb Girişi Ve Yük Taşıma Demiri Uygulaması Sh48 Modifikasyonu
Egzos kelepçesini fren hidroliğini arka fren balatasını değiştirdim.
Suzuki V-strom Dl650 Egzoz Kelepçesi Değişimi
Atakan Demirtürk Suzuki v-strom Dl650 2008 Egzos kelepçesi Atakan Demirtürk Suzuki v-strom Dl650 2008 Egzos kelepçesiSuzuki dl650 Benzin Kapağı Paslanma sorunu Suzuki dl650 Fren hidroliği değişimi
Neyse Cenk abiden 19.500tl karşılığında aldım motoru

Alır Almaz ömrümde yapmadığım kadar çok ardısıra uzun yola çıktım.Çalışma hayatıma rağmen her hafta sonu ortalama  1000km yapıp döndüm eve.

Yahu 1 günde 400km yapar yorulurdum.Şimdi dl650 ile yatağa yorgun dahi giremiyorum.Motor seyahat için yaratılmış resmen Çok memnunum.

 

Motosikletten Bahsetmedim Pek..
Motor zaten belli arkadaşlar ya.Yazılmamış yönlerini yazayım kendi bakış açımdan.

Sevdiğim yönleri; ++++
*Önü 55w çift far birde ben osram %150 ekstra ışık taktım. İlk kez bir motosiklette ek ışığa ihtiyaç duymadım.
Tekrar tekrar söylemek istiyorum 2 tane 55w far çalışıyor ön kafada yüksek konumlandığı için bir çok arabadan katkat daha iyi bir aydınlatma sağlıyor.

Ekstra sis farına asla gerek yok.Takanlar Şımarıklıktan takıyor.Ben v-strom kullanıpta önümü göremiyorum diyen adam daha görmedim..

*Selesi öyle böyle değil inanılmaz rahat 3 kişilik resmen.(Bir durumda deneme fırsatım oldu 2 kız 1 erkek bindik konforlu şekilde sığılıyor.20km lik yolculukta kimsenin bir yeri ağrımadı 🙂 )
*Oturuş pozisyonu Çok rahat Neredeyse kamplarda üzerine branda Örtüp Motorun Üzerinde uyuyacağım.

*Şasesi Çok sağlam.(Alüminyum)

*Soğutma sistemi Aşırı mükemmel.Hem su hem yağ radyatörü var.Hareret olasığını ortadan kaldırmakla kalmamışlar.Motor senede bir kaç defa ya fan açıyor ya açmıyor.
Fan bozulsa çok sonra fark edersiniz o derece…
İlave olarak bir çok yeni motor gibi radyatörden çıkan sıcak hava bacaklarınızı yakmıyor.Motor sıcaklığı sizi rahatsız etmiyor.
Tabi kışın keşke o sıcaklıklar bacaklarıma gelseydi diyebilirsiniz ayrı..

*Aerodinamiği 100-140lı süratlerde gayet iyi gidonu tek elle tutarak noluyoruz ya demeden boğaz köprüsünden geçebilirsiniz.Farklı farklı motorlarla geçenler anlayabilir ancak beni.
Belki bu yol tutuş kilodan öne geliyorda olabilir ama rüzgarda savrulmuyor.

*650cc sınıfındaki en büyük en iri hatta sadece en iri değil en uzun motosiklet
Türkiyede değil muhtemelen tüm dünyadaki.Bu büyüklük bir çok kullanıcının hoşuna gidiyor.(Benim gidiyor)
(2metre 29cm uzunluğu var) ford ka veya mini cooper tek kapı ile yanyana geldiğinde aynı boy olduğunu anlıyorsunuz..

*Şuanki Piyasada 30bin tlye alınacak 1. veya 2.en iyi motosiklet budur.(Yıl oldu 2020 hala aynı şekilde geçerli)

*2004 yılından beri türkiyede olduğu için çıkma parçası çok kolay bulunuyor.nc750 gibi rakip sayılan bir motorla kıyaslandığında işletme maliyeti çok daha uygun.Kawasakilerle falan zaten kıyaslamıyorum.

Sevmediğim yönleri; —–
*Abssi. Abssi eski teknoloji yeni motosikletlerdeki absler  daha seri mikro darbelerle çalışırken bu kasa v-stromların abs si nereseyse yarım saniye kitle yarım saniye bırak mantığıyla çalışıyor.Yenilerin durumunu bilmiyorum.

*Frenleri Kesinlikle yetersiz 230kg motor Artçılı yüklü 500kg ya ulaşılıyor.
Racing motor gibi kullanmaya çalışmadıktan sonra sorun yok.

*Ağırlık merkezi genel olarak önde ve yukarda İnanılmaz yukarda.

Aynı zamanda Bu Ağırlık merkezinin önde ve yukarda olması sebebiyle;
Çok dik bayırlarda Arkası Çok hafifliyor.Arka ya fazla ağırlık binmediği için lastik kitliyor abs açıyor ama kimsenin durduğu yok…(Burada sitemim absye değil arkası hafif kalıyor)
Güncelleme;Anlas capra r aldıktan sonra arka kitlemeleri %90 azaldı.Lastik yola tutunamadığı için açıyormuş…İyi lastik önemli abs daha sık devreye girmeye başladıysa bilinki lastik eskidi.

*Kle 650versys nc750x kle500 transalp 650 xt660x gibi motorları 1saate yakın kullanmış biri olarak.
Motor sağa sola oynatılırken ufak tefek manevralarda ağırlığını sürücüye hissetiyor.Hani Benimle Şaka olmaz abi aman elinden kaçırma diyor.Motora ağırlık taşıtmasını bilmiyor değilim ama aynı ağırlıktaki diğer motorları kullandığımda farkları hissediliyor.
Sanırım Yüksek şase Benden Yarım metre daha yüksekte duran 22litre yakıt tankının bu konuda katkısı çok.
Yeni kasalardaki durumu bilmiyorum kullanmadım.

Sonuç olarak bu motosikleti ayakta tutmak için ne kadar ağırlığı motosiklete taşıtmayı bilirseniz bilin.Yeri geldiğinde daha çok enerji sarf etmeniz gerektiğini söyleyebilirim.
Buda yorgunken bilhassa insana eşşek ölüsü taşır gibi hissettiriyor.

*Yere düşerse Özellikle arazi gibi hafif yumuşak bir zeminde tek kişi olarak kaldırmak biraz zor.Tek başına gezenler için en büyük dezavantaj budur…
Eğer benim gibi çakıl kum dağ bayır seviyorsanız.Birazcık düşünerek hareket etmenizi tavsiye edebilirim.

Bu arada Ben 100kg 1.83 Böyle Gece külübü kapılarında göreceğiniz iri yarı adamlar kategorisindeyim.
Hep motosiklet yüzünden aldım şu kiloları…

Suzuki V-strom dl650 Atakan Demirtürk

 

Son söyleyebileyeceğim boyunuz 1.80 nin altındaysa dl650 yi önermiyor olmamdır.
Motosiklet her ne kadar güçten ziyade teknik işi olsa bile bazı motosikletlerde güce de ihtiyaç duyabiliyoruz.İşte bu motosiklet onlardan biri.

Atakan Demirtürk Amasra Seyagati-Endurokan

Suzuki v-strom dl650 Periyodik bakımlar

Suzuki V-strom dl650 Atakan Demirtürk

 

Suzuki v-strom dl650 Yakıt Tüketimi
Öncelikle şunu belirtmek isterim yakıt tüketimi 33bin kilometre  tecrübeden sonra güncelledim.

Suzuki v-strom Dl650 Şehir içi Yakıt tüketimi;
Şehir içi Demişken Küçük şehirin içiyle istanbulunki arasında 3kat falan fark var bunu unutmayalım..
İstanbul Şişli Mecidiyeköy beşiktaş trafiğinde kullanmama rağmen Ortalama 5 litre yakıyor.Çok zorlarsan 6litre ama şehir içi 7lt  yakamazsınız.

Suzuki v-strom dl650 Uzunyol Yakıt Tüketimi(Şehirdışı)
100-110km Hız bandında
Bir yeri görmeye gitmek istiyorsam etrafı sindire sindire ve acele etmeden yolculuk yapıyorsam en çok kullandığım hız bandı.Motorun titreşimini bile hissetmezsiniz sabit 5 bin devirde çok rahat 110km hız yapabilir.
Bu bantta seyahat etmek rüzgardanda daha az dayak yedirdiği için beni en az yoran bant.Aynı zamanda radara girme olasığınızıda çok düşürüyor. Sabit 5 litre yakmanızı sağlayacak olan sürat.

130-140Km hız bandında
Suzuki v-strom için yormayan en tatlı sürüş hızı 130-140kilometre bandıdır.Devir saatinin bağırmadığı yolu hissetmediğiniz bir sürat 130-140kilometre Bandında 5litre-6litre  gibi sabit bir tüketimle devam ediyor.

Vaktim Kısıtlıysa geçtiğim yerleri izlemekten ziyade ulaşım amaçlı kullanıyorsam.Özelliklede kocaeliden istanbula kadar olan 100km civarı mesafede.bu bantları kullanıyorum.

80-90km Hız bandında
Şöyle bir durum var v-strom her ne kadar kamyon gibi olsada 80-90km hızla gitmek için gaz kolunu %5 çevirmeniz yeterli.
Yani yavaş gitmek için biraz dikkat etmeniz gerek farkında olmadan 130-140km hızla gitsene abi falan diye fısıldıyor motosiklet içerden bi yerden.

Normalde benim kullandığım bir hız bandı değil.2 Gün önce 170kilometre bir tekirdağ yolculuğum vardı.Yol boyunca interkomla (telefon ) konuştum.Tekirdağ yolunda çok çevirme olması ve telefondakinin sesini daha iyi duyabilmek adına 80km hızla gidip dönmeye karar verdim. Birazda merak ettiğim için.Çünkü bunu bir daha yapamayabilirim.170km bişey değilde 400-500km boyunca durmadan 80le gidemem.
Gidiş geliş 345km yol yaptım.Benzin aldım.12.8litre alabildi.
Yani Sadeleştirme yaparsak.12.8/345km= 1 kilometredeki yakıt tüketimi 0.037cc x100km=3.71litre
Tekirdağa 140km bandında gitsem gidiş geliş ortalama 5 litre daha fazla yakardım.yani bir depoda 30tl tasarruf etmiş oldum.Motor tamamen bakımlı bunu unutmayalım.
Ama kullandığınız  sürat bir tasarruf öğesinden ziyade keyif meselesidir.

Ne kadar az yakabildiğinide gördüm.Bir kez daha hoşuma gitti.

Tapagaz Kullanım
2019 yılında Tourof turkeyde motorize olarak görev yapmıştım.
55.Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Yarışı Atakan Demirtürk Suzuki v-strom dl650
Cumhurbaşkanlığı bisiklet yarışı hani tüm istanbulun trafiğinin kapandığı kitlendiği gün.Yarış için tüm güzergah boşaltılıyor.Önüne araç çıkma ihtimali yok.Polisler tüm yolu yarış ve bizler için kapattı zaten.
Eminönünden küçükçekmeceye 4 dakikada gittiğimi hatırlıyorum. 6 gün 1500km boyunca olabilecek en yüksek süratte kullandım.hep maksimum ivmelenme maksimum sürat.
Toplu alındığı için litre hesabı yapamadım ama Full depo 180km sonra 1-2 çizgi kadar kalıyordu.Aşağı yukarı 8-9litre civarı yakabildim.Pistede girseniz daha fazlasını yakamazsınız.
Aktif olarak Uzun yolda 140-180km bantlarında 6-7.5litre arası yakabilirsiniz.

İlk aldığım ayda ben bu motorla en az 50bin kilometre yaparım düşüncesindeydim.Bugün 33bin kilometre civarı yol yaptıktan ve uzun yoldan yeni geldikten sonra tekrar yazıyorum..
Bunu satıpta fazladan 20-30bin tl daha ekleyip alacağım bir motorun bundan hiç bir farkı yok.
V-stromu satan ne kadar tanıdığım varsa dönem dönem özlediklerini o motorun başka olduğunu dile getiriyorlar 🙂
Belki iki motosikletim olduğu için olabilir küçüğe bindikçe ara ara büyüğü özlüyorum aramızdaki aşkı sıcak tutmamı sağlıyor.

Motoruma yaptığım Bakım Onarımları buradan takip edebilirsiniz;
⇒https://www.endurokan.com/category/suzuki-dl650-bakim-onarim/

Yıllar Arası Dl650’ler Arası Farklar
İlk Jenerasyon
Paramedik versiyon suzuki vstrom 650 dünyada ilk sırbistanda kullanıldı.
2004
İlk model yılı
2005
Marşa Basarken Farları Otomatik kapatma özelliği eklendi.Akü kullanımı açısından önemli bir özellik
2007
Opsiyonel Abs Özelliği
Dingil mesafesi 60.6 inçten (1.539 mm) 61.2 inç’e (1.554 mm) yükseltildi ve salınım kolu uzunluğu 15 mm arttı.
2004-2006 arası silindir başına tek buji olan sayı 2007 sonrasında silindir başına çift bujiye çıkartıldı.
Rölanti ayar vidası kaldırıldı.Otomatikleşti.Motor biraz daha dijitalleşti.

2008

Alternatör 375wattan 400watta çıktı.
2009

Tüm Lastiklerde Pimli Kilitli tip somun kullanıldı.(bu eski modellere uygulanabilir bir özellik sadece avrupa normlarındaki güvenliği karşılamak için yapılan bir ekleme)
Şeffaf renk sinyal kullanıldı eskiden sarıydı.(Buda eski modellere uygulanabilir bir özellik)
İkincil Jenarasyon Vstrom Yeni Kasa 2012>(2012 ve sonrası)
Daha dijitalmiş Gösterge Paneli.
Analog Hız gösteresi yerine dijital hız göstergesi -Vites göstergesi  ortam sıcaklığı gibi eklemeler.
Görünüm ve ebatları tamamen elden geçirildi
Yakıt kapasitesi 22 litreden 20 litreye düşürüldü
Sele yüksekliği 32.3″ ten 32.” e yükseltildi
Gürültüyü azaltmak ve torku biraz daha arttırmak için şanzıman güncellemeleri
Motor gücü 63.5Hp den 66.2 hp ye torkuda 41.2nm den 43nm ye yükseldi
Arka Amortisör 5.9″ ten 6.3″ e büyüdü.
Ağırlık 214kg yadüştü
İmobilizer sistemi eklendi(düz kontak koruması)

Dilerim keyif almışsınızdır.
V-strom arızaları ,bakımları ve teknik modifiyeleri için blogumu takipte kalabilirsiniz.
İyi günler Dilerim.
Atakan Demirtürk

3 Responses

  1. Musa

    Teşekkürler. Güzel bir anlatım olmuş. Keyif aldım okurken. Bir çok konuda sağlam bilgi verdin.

  2. Selo Kose

    Bu motoru alıp almama konusunda karar vermeye yardımcı olacak objektif bir yazı olmuş. Ellerinize sağlık.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir