Suzuki V-strom Dl650 Gp Kompozit Touring Cam Uygulaması Orjinal/Touring Kıyaslaması

Merhaba arkadaşlar
Daha öncede bahsini geçirmiştim yazılarımda motosikleti aldığımdan beri fazla kafaya takmasamda motorun görsel anlamda  kalitesini düşüren bir etmen olarak 2008 yılından beri üzerinde bulunan orjinal ön camım aşırı yanık içermekteydi.
Motosiklet hep açık garajda durmuş düzenli güneşle beslenmiş o kadar çok güneşlenmiş ki herhalde motosiklet mat siyah olmasa bile bu kadar sene içerisinde zaten siyaha dönerdi kendiliğinden.

 

Görsellik yine neysede  yüksek kademeye çıkardığımda önümü görmemi tamamen engelliyor buda keyifsiz bir sonuç ortaya çıkartıyordu.

Neyse bu konuyla ilgili olarak ne yapabilirim diye düşünmeye başladım.
Karaköyde çalıştığım için pleksicilere sormaya başladım.
Pek verimli sonuçlar elde edilmediğini söylediler.Marka ürünlerin özel plastik cilaları v.s mevcut.Ancak onlarda zaten yeni ön cam ile aynı fiyatlara geliyorlar.
Araştıra araştıra eşe dosta sora sora en son şu fikri aldım.

Eskiyen farlarada yapılan bir durum sırasıyla 4-5 kademe kalından inceye doğru sırayla su zımparasıyla zımparalamak.
Bu gerçekten farlarda işe yarar bir yöntem forumlarda uygulayanların onlarca anlatımı mevcut.
Bu işlemlerle ilgili tek handikap şu  , temizledikten sonra yüzey fabrikadan çıktığı gibi olmuyor kirlenmesi ve tekrar sararması biraz daha hızlı gerçekleşiyormuş.


Benim camımdaki yanıklar baktığımda çok içten sanki tamamen pleksinin ruhuna işlemiş gibi görünüyor.
Evet böyle bir uygulamaya girişsem tamamen giderilmese bile şuanki halinden daha iyi olacağına emindim.
Yinede girişmek istemedim böyle bir işleme.
Motorun Mazisi Buradaki izlerden okunuyor 🙂  neredeyse  100bin kilometredir bu cam takılı üzerinde…

Şaka bir yana bu konuda beni tam anlamıyla tatmin edicek bir yazı dizisi veya bu konuya vakıf bir arkadaş edinirsem güvenilir ellerle bu işe ancak girişirim.
Bakınız;
Pirince giderken evdeki bulgurdan olmak.
Bunu yaşamak istemeyiz.
Zaten bunuda gerçekleştirirsem yine blogumda ayrı bir konu olarak kaleme alacağımı az çok tahmin edersiniz.Rahat durmam boş kalırsa elim girişim ona.

Yeni cam kaç para sanki?
Konuştuğum onlarca v-strom kullanıcısı  sonradan takılan hiç bir camın aerodinamik olarak orjinal cam kadar verimli olmadığını söyledi.Bence mümkünse orjinal camı değiştirme dedi herkes.
Hakları var Asansör kademesini en üst noktaya aldığınızda Çok standart üzeri bir insan olmalısınız rüzgar yemek için. Üreticisi gerçekten yeterinde yapmış bu ön camı.

Cam fiyatlarına bakıyorum.
Zaten bir elin parmaklarını geçmez marka sayısı.Aklıma gelen üst sınıf markalar Givi,Puig sıfırları 450-900tl civarında oynayan markalar.Memlekette döviz alıp başını gidince fiyatlarda gitmiş.
Bir kaç ay 2.el cam aradım ama düşmedi.
Daha önce Mt 07 me 450tl sıfırı olan puig camı 100tl ye almıştım.Eski sahibinden kalmış alan arkadaşta cam sevmiyormuş o şekilde verdi..

Arkadaş Çalınabilmesi 3-4 vidaya bağlı bir parça.Kırılabilmeside mümkün.
Ben neden Fiat lineanın koskoca Ön camını 300tl ye değiştirirken Yarım metre kare pleksi glasa 3kişilik bir ailenin bir aylık gıda parasını ödüyorum?
Bunlara vermeyerek arttırdığım parayla arsa aldığım falan yok merak etmeyin.
Oturduğum kafelerdede limonlu sodaya 15tl verdiğimde yok.
Geziyorum.Değer verdiğim insanlara harcıyorum.

Gp kompozitte uzunluğuna ve rengine göre 3-4 çeşit ön cam opsiyonu var.
140tl den başlıyor.39cm-46cm-52cm ölçülerinde mevcut.En uzunu 165tl.

Uzun olan vardı hep gözümde hem konfor hemde motosiklet heybetli olduğundan uzun cam daha bir yakışır diye düşünmekteydim.Rüzgar korumasıda tabiki bilinçaltımda en çok yatan şey.Çünkü Kış sezonundada uzun yollara çıkıyorum.

Neyse N11 de 11.11 Alışveriş festivali kuponları vardı..
165tl olan cam kuponla 40tl indirimli geldi.Yani 125tl.

Birde bu 125tl yi vade farksız sonsuz taksitle alıyorsunuz ağaoğlu sloganları gibi olacak ama “bakkaldan sigara alır gibi ön cam sahibi oluyorsunuz.”

kira-oder-gibi-ev-sahibi-olmak_406181_m.jpg

Şakası bi yana sarf malzemelerini taksitle almayın ama fren balatası aldım 3 ayda balata bitti  3 ay daha taksitini ödeyeceğim 😀 insana çok koyuyor.

İnternetten Sipariş edeceğim baktım görseldeki yeni kasa hemen telefon açtım böyle böyle abi sipariş edeceğiz resimdeki yeni kasa dedim.Siz eski kasa olduğunu belirtin biz size özel yaparız hazırda mevcut değil dediler.Peki dedim Siparişten 1gün sonra  yaptılar Toplam 2 gün geçmeden elime ulaştı ürün.

Suzuki V-strom Dl650 Touring Ön Cam Gp kompozit 52Cm Cam İncelemesi Ve Tecrübelerim
Suzuki V-strom Dl650 Touring Ön Cam Gp kompozit 52Cm Cam İncelemesi Ve Tecrübelerim

Telefonda sormuştum aerodinamik açıdan nasıl diye.Orjinal camı baz aldıklarını sadece daha uzun olduğunu söylediler nitekim doğruymuşta.Orjinal cam ile aynı sadece daha uzun..

Hemen uygulamaya giriştim zaten 5dakika sürmüyor bile takması.

Gerçekten motoru oldukça gençleştirdi.Şöyle bir “after/before” yaparsak.Daha iyi anlaşılacak.

Suzuki v-strom dl650 Orjinal ile touring Cam Karşılaştırması
Suzuki v-strom dl650 Orjinal ile touring Cam Karşılaştırması

 

IMG_2348

Takar takmaz şu gp yazısına takıldım.Sökerim onu güzel  bir suzuki sticker yapıştırırım bir şeyler yapıştırırım kafama göre diye düşündüm.Kötüde durmadı aslında yerli bir üreticinin reklamını yapma fikri hoşuma gitti.Zira orada Givi veya puig yazsa asla sökmezdim bunuda düşününce kendimi biraz etiket bir tip gibi hissettim.

Takar takmaz akşamına bir test etmek istedim hazır vizelerde bitti.
Tesadüf o akşam arkadaşlarla rumeli hisarına çıkacaktık 3 motosiklet.
Akşamdan Bir kare. Sarıyer Tüneli
Ekibe bak bir chopper bir racing bir touring 😀
80km civarında yol yaptım aynı akşam.

ön cam.jpg

Cam ile ilgili tecrübelerime gelirsek.
Camın arkasından önüme doğru baktığımda ister istemez görüntü biraz kırılmaya uğruyor.göz yanıltması yapmaz ama sürekli cam arkasından bakmaya çalışınılırsa gözü yorabilir.
1.83 boyundayım şuan yükseklik kademesi en altın bir üst kademesinde hemen hemen kafa hizama geliyor.
Cam virajda hedeflediğim apex noktasının biraz altında kalıyor (öyle bişey hedeflediğim falan yok fikir oluştursun diye öyle söyledim) yani benim sürüşümü etkilemedi.
Eski camımda  alt noktalar benim için tamamen ölüydü şimdi en azından lastiğe daha yakın noktalarıda görebiliyorum.

Ses konusuna gelirsek cam rüzgar sesi sallanma gibi etkiler yapmadı yapmıyor.
İvmelenmede fark oldumu derseniz bunu henüz algılayamadım.Ama V-strom zaten şimşek gibi bir motor değil hantal bir motor.İvmede fark yok diyorum öyle bir şey hissedemedim bile.
Yapısı Orj. cam ile aynı olduğu için bir fark olmasınıda beklemeyin bence..

Malzeme Kalitesine gelirsek.Elime keskin bir nesne alsam veya pratikte olmaz ama teorik olarak elime bir taş alsam ve 2 camada aynı oranda sertçe çarpsa çizmeye kalksa..
Gp de orjinale göre daha derin izler bırakır.orjinalde o kadar iz oluşmayabilir.
Orjinalin malzeme kalitesi ve sağlamlığının daha iyi olduğunu düşünüyorum.Bu inkar edilemez.
Orjinal cam üzerindeyse ve benim gibi bir problemi yoksa onu söküpte başka cam takmanın kesinlikle manası yok.
Orjinal camınızın kıymetini bilin ona stok lastik muammelesi yapmayın.
Bende şimdi eski camımı yedek olarak saklayacağım duvara asacağım ona nesli tükenmiş endemik tür gibi davranıyorum.Camı temizleme işine girersemde zaten olumlu olumsuz tecrübelerimi yine sizlerle paylaşırım.

Bu arada n11 kuponları var iken hazır hava filtresi fazladan 2-3 takım tam sinterli balata ne varsa topladım.12bin km lik yağ  ve geri kalan 15-20bin km lik bakım malzemem hazır yatıyor evde.
Bitmeden balatalarımın evde olması beni mutlu ediyor.(Üstteki organic series yazanlar cbf 150 için)
Hava filtresini hiflo almış bulundum ama orjinal yine 1.tercihiniz olsun arkadaşlar.

Suzuki V-strom Dl650 Bakım Seti Ebc,Hiflo
Suzuki V-strom Dl650 Bakım Seti Ebc,Hiflo

Elcik korumalarım mevcut ama V-strom için özel olmadığı için orjinal manetler şuan kullandığım elcik korumayla sığmıyorlar.Şuandakiler Piyasa ürünü spor manetler.
Suzuki v-strom dl650 Fren Maneti problemi

Elcik korumamı gerçekten beğeniyorum ama orjinal manetlere dönmek istiyorum.
Orjinal manetleride oldukça uzun ya maneti kısaltacağım ya elcik korumayı değiştireceğim yada elcik korumayı tamamen iptal edeceğim.
Tamamen iptal etmek bu motosikletin hiç bir şeye benzememesine neden olur o yüzden mutlaka bir elcik koruma olması gerekiyor.

Suzuki v-strom dl650 Touratech sticker

Yurtdışından orjinal  Manetlerimide getirdim.V-strom orjinal elcik korumalar gerçekten çok çirkin.
Gp kompozit yapmış yine suzukininkilere göre biraz daha bir şeye benziyor.Yakında ondan alabilirim.Bu konularla ilgilide 1-2 yazı var önümde.

Dilerim sizlere faydalı olabilmişimdir.
Hatalar eklemeler kendi paylaşımlarınız için lütfen benimle irtibat kurun bilgi paylaştıkça çoğalır.
Blogumda v-strom ve diğer motorlar üzerine teknik konularıda inceleyebilirsiniz.
Ben yazarken keyif aldım dilerim sizde okurken keyif almışsınızdır.
İyi günler Dilerim
Atakan Demirtürk

 

 

0 Responses

  1. Abdullah Özçelik

    Atakan selamlar. Ben de orijinal camımı bir sakarlık sonucu kırarak bi süre araştırdım. Büyük firmaların uçuk fiyatları bana da çok mantıklı gelmediği için iki yerli firma arasında kaldım. Biri GP kompozit, bi diğeri sanıyorum Zeus idi. Tesadüfen Zeus kullanan bir arkadaşımdan esneme payı çok sınırlı olduğunu, bir camı daha takarken kırdıklarından bahsedince o markayı direk eledim. GP Kompozit’e telefon açıp bilgi aldığımda çok ilgili davrandılar. Aynen sendeki gibi ellerinde olmadığını,ama hemen hazırlayabileceklerini söylediler. Ben kargo ile değilde ,kendi yerlerinden gidip bizzat almak istedim. Böylelikle yerlerini görüp fikir sahibi olmak istedim. Ürünü almaya gittiğimde yetkili arkadaş yemek söylemeyi bile teklif etti. Üstelik dayanıklılıkları ile ilgili şüphelerimi dinlediklerinde, hiçbir sıkıntı yaşamadan birebir ürünü değiştireceklerini söylediler. Samimiyetleri benim çok hoşuma gitti. Ürünün üzerindeki sticker konusunda aynı duyguları hissetmişiz. Bir tarafım oraya Suzuki yazısını koymak isterken, bir tarafım bi parça da olsa destek olabilmek adına orada bırakmama sebep oldu. Ben tahmin ediyorum 1 seneden fazla oldu kullanmaya başlayalı. Gayet memnunum. Öyle hassas bir kullanıcı olmadığım için ne görüntüde bir bozukluk, ne dayanıksızlık hiç bir olumsuzluk yakalamadım. Bugün motosiklet kullanıcısı kim benden fikir alacak olsa gururla bu markayı tavsiye edebilirim. Sen de güle güle kullan.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir