Motosiklet Sağ-sol Çakar Modülü İncelemesi Polis Çakar Modülü Uygulaması

Merhaba Arkadaşlar kendi ihtiyacımdan doğan bir çakar incelemesiyle karşınızdayım.
İnternette çakarlı sis farları polis çakarları ve sürekli çakarlar mevcut.
Ancak bunların çoğu benim talebimi karşılamadı.Hem fazla sırıtan bir şey istemiyorum.
O kartal gözleri ıvır zıvır ledler bir kaç ay içerisinde su alarak bozuluyorlar.

Yinede ufak bir çakar devresi eklemek istiyordum.Aralarda biraz daha görünür olmak için..
Sağ 2 sol 2 çakarlar daha çok hoşuma gidiyordu.Namı Diğer Polis Çakarı.
İki lambanında aynı anda çakmasındansa ikisininde sıralı olarak çakmasının daha belirgin olduğunu düşünüyorum.
Hemde insan gözüne dinlenme payı bırakıyor.Gerçekten sürekli çakarlara göre daha az yoruyor.

Araştırmaya başladım Derken bu ürün çıktı karşıma.
Motosiklet Polis Çakar Devresi , Sağ-sol Çakar Devresi-ModülüMotosiklet Polis Çakar Devresi , Sağ-sol Çakar Devresi-Modülü
Satış sayfasında bile adam gibi bilgi vermemişler.
Both side flash” yazan ufak bir kutu.Sağlı sollu çakar mı yoksa sürekli iki tarafıda çakıyor mu algılıyamadım.2 küsür dolar bir şey.Hadi dedim alayım hiç olmadı yine bir yerlerde kullanırız zaten.
Veya Çok kel alaka bir şey çıkarsa aliexpress‘e yanıltıcı içerik diye dispute açıp para iadesi talep edebiliyorsunuz.

Aldım Ürünü elime geldi Tam olarak istediğim şey.Sağ 2 Sol 2 hızlı hızlı çakıyor.
Satıcıya soruyorum maksimum çıkış gücü nedir?Cevap veremiyor.
Neyse Zaten ufacık kutu.Boyutu bile az çok belli ediyor kendini.
Ben 10watt güce kadar ledlerde test ettim.10watt güce kadar sorunsuz çalışıyor.Kabataslak Hat başına 1 Amper diyebiliriz.
Daha fazlasını üreticisi verse bile riskli bulurum sonuçta elektronik komponent ve enerji geçiyor ısınma ile sonuçlanacak.fazla soğuma alanı yok.

Neyse efendim ürün elimizde.
Motosiklet 2008 model elektrik tesisatında daha izolebant eki bile yok.Tesisat Hiç kurcalanmadı.Sadece Arka ampül kablolarından 2-3 ek alınmıştı.

Normalde ben ekstra lamba takmayarak sağ sol park lambalarıma çakar takmak istiyordum ama park ampülü kablolarını hem kesmek istemedim hemde kabloyu kesip ek alabilecek kadar mesafem olmadı.(kafa grenajlarını sökmek gerek saatler sürer) O yüzden şimdilik motosikletime takamadım. Sanırım takarkende ekstra bir lambayı çakarlayacağım.
Çalışma Test Videosu;
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=-G9JyrNGMDY&w=560&h=315]

Konuya dönersek;
Normalde Modül sürekli çakar yapıyor düğme olayı benim eklememdir.Düğme eklemedende kullanabilirsiniz.

Biliyorsunuz çakarlar Muayeneden geçmeyebiliyor.Gerçeği bilmek isterseniz tamamen yasak yinede ufak tefek toleranslar olabiliyor motosiklette.
Bu gibi durumlar için bu çakar modülüne “toggle switch ekledim ben.Böylelikle tek düğme normal yanmasını veya çakara geçmesini sağlayabiliyorum.Çevirmelere falan kör ede ede girecek halimiz yok.
Ayrıca Uzun yoldada sürücülere saygısızlıktan başka bir şey değil.
Düşük süratli veya seri bir şekilde aralardan giderken kullanılabilecek bir ekipman.
Ama süratliyken sürücüleri rahatsız eder bunun sonucunda sizde zarar görebilirsiniz.(kaza v.b)

Düğmeli kullanmak isteyenler için; Devre Şemasını ve düğme uygulamasını fotoğraflı olarak sizlerle paylaşacağım.
Devre Şeması;
Link olarak veriyorum ki büyük olarak görüntüleyin;
https://www.endurokan.com/wp-content/uploads/2018/03/motosiklet-c3a7akar-devresine-dc3bcc49fme-takma-c59femasc4b1.jpg

İhtiyacımız olan Parçalar;
*Strobe modülü Çakar devresi
*2 kontaklı toggle anahtar(1-2 veya 1-0-2 kademelerine sahip olanlardan), Su geçirmez kılıf ayrı olarak satılıyor.
Motosiklete Su geçirmez Düğme Anahtar ÖnerileriOnuda istemeyi unutmayınız.komple 2-3tl bir malzeme zaten.su geçirmez kılıf takmazsanız bir kaç aya kalmaz bozulur.Bu projede çift kontaklı yani en az 6 bacaklı olanı almalısınız.
Bununda iki türü var.Ortada kapalı konumu olanlarda var direk çakar ve normal geçiş olarak olan versiyonlarıda var.
Ama taktığınız lambaya göre veya talebe göre kapalı konumu olanındanda alabilirsiniz.
Ben kapalı konumuna ihtiyaç duymadım  nasıl olsa dahili park ampülüne uygulayacağım diyerek.

Şuanda düşününce parklara uygulamaktan vaz geçtiğim için ortası boş olanı almak daha mantıklı olabilirdi.Bağlantı şemasında bir şey değişmiyor.

*Kablo,Makaron, Lehim,bant.Talebe göre montajı kolay yapmak ve düğme bozulursa kolay değiştirmek için 4 lü soket.

Anahtara 1 adet köprüleme ve 4 adet kablo lehimleme işlemini gerçekleştirdim.
Motosiklet Çakar Modülüne Düğme uygulaması

Düğmenin alt ayaklarını ve çakar modülünün etrafına ince bir sıcak slikon dönüyorum böylelikle su geçirmezliğini arttırıyorum.aslında soğuk slikon daha iyi olur sıcak slikon aşırı sıcakta eriyip motosikletinize akabilir tadınızı kaçırır.Siz soğuk slikon kullanın.
Daha garanti olur.
Ne demişler hocanın dediğini yap yaptığını yapma.
Soğuk slikonunda Nötral olanını veya akvaryum tipi olanını kullanın.
Standart slikon içerisindeki bileşenler yüzünden etrafına pas yaptırabiliyor.(Sirke asidi benzeri bir şey var içinde korozyona sebeb olan)

IMG_7636

Timsah Krokodillerle sistemin çalışırlığını test ediyorum(aslında slikon sıkmadan yapsanız daha iyi olur bende öyle yaptım)
Yukarıda sizinle videosunu paylaşmıştım zaten.

IMG_7627.jpg

Geriye birtek uygulamak kalıyor.
Uygulanabilecek örnek ledler..
*Dahili park ampülleri
*Kartal gözü dediğimiz ledler.
*Benim fotoğraflarımda gördüğünüz ledler(Reklamci modülü cree led olarak geçer)*Piyasadaki u1-u5 sis farları
*10watta kadar olan her lamba
Led seçimini sizin talebinize ve estetiğinize bırakıyorum.
Bende henüz karar verebilmiş değilim fazla göz almayan fazla sırıtmayan motosikleti sökerkende elime kablolarının gelmeyeceği bir konum arıyorum.
Tesisatı kesmemek için kontaklı bir yerden röle çektirip enerji alacağım.Benim işim biraz daha uzun.Şimdilik erteledim.
Daha v-stroma vites göstergesi bile takamadım.
Belki v-stromdan önce cbf 150 ye uygularım.
Yinede takmayı denemedim sanmayın düğme yerini deldim bile..
Sanırım bu düğmeyi çakmaklık veya usb girişi için kullanacağım.

Sağ taraftaki delik sizi yanıltmasın o çakmaklığımın deliğiydi çakmaklık güneşten solmuş sökmüşken onuda boyayıp öyle taktım.

Suzuki v-strom dl650 ye düğme takmak
Dilerim Faydalı olmuştur.
Atakan Demirtürk

  1. Ömer elden

    Tam aradığım şeyi sunmuşsunuz. Hemen parçaları AliExpress üzerinde temin ettim bugün elime ulaştı. Denemeyi yapmaya başlıyorum vakit kaybetmeden. Harici olarak sislere birde Kartal gözü de ekleyerek Görünürlüğü arttırıcam aynı sistem üzerinde.
    Tekrardan çok teşekkürler çok makbule geçti verdiğiniz emek 🤗

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir